reklama

A ty nechodíš do kostola?

Nechodíš??? Ako je to možné? Už som túto otázku počula niekoľkokrát a vždy sa nad ňou iba pousmejem. Prečo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (67)

Znenazdajky pri obede zaznie prekvapivá otázka kamarátky...Ja mám odpoveď jasnú. Či je však môj názor na túto otázku správny, to neviem posúdiť, ale v tejto oblasti mám jasno.  

Som veriaci človek. Takže otázka ma nezaskočila, len trošku rozprúdila moje myšlienkové pochody. A samozrejme rozprúdila aj komunikáciu medzi nami na túto tému. Dá sa viera posudzovať podľa počtu a vôbec podľa návštevy kostola? Je človek, ktorý nechodí do kostola horší čo sa týka viery v Boha ako človek, ktorý chodí do kostola pravidelne, alebo aspoň v nedeľu? Bola jedna z otázok, na ktoré sme sa snažili nájsť odpoveď. Viera je abstraktným pojmom, ktorý sa nedá kvantifikovať, nedá sa merať. A keby aj niekto chcel merať vieru, podľa čoho? Nedá sa. Alebo by tých ukazovateľov na meranie bolo veľmi veľa, lebo každý z nás by si stanovil svoje merítka na meranie. A to sa nedá.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viera je pre mňa veľmi dôležitá, do kostola však nechodím. Nie preto, že by som nechcela, ale preto, že kostol ako taký, ako inštitúcia, kde, ako sa tvrdí, by sa malo širiť kresťanstvo a viera, stratil pre mňa toto poslanie. Veriť sa dá kdekoľvek na svete, či už doma v posteli, alebo v útulnej čajovni v meste, kdekoľvek, skutočne. Na to skutočne človek nepotrebuje kostol. Nepotrebuje inštitúciu, kde aj tak sa chodia mnohí ľudia skôr vysťažovať a stretnúť sa s dávnou kamarátkou ako načerpávať silu a energiu z viery. A poznám dosť ľudí, ktorí skutočne v kostole všetka úcta, viera a po odchode z kostola, dokážu sa správať falošne a pretvarovať sa, tak potom o čom je to všetko? Načo tam sedia tak dlho, načo tam chodia? Preto som toho názoru, nebudem vysedávať v kostole, ale radšej sa budem správať v živote tak, aby som sa za seba nemusela nikdy hanbiť, aby som sa raz dokázala hrdo postaviť sama pred Boží súd a nemusela klopiť zrak. A myslím, že to je to najdôležitejšie, mať čisté svedomie.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Určite nie počtom návštev kostola a vôbec návštevou kostola, nie je človek viac lepší ako ten, čo do kostola nechodí. Je to skutočne o tom ako sa človek navonok správa, ako dokáže pomáhať druhým, bez toho aby za to niečo očakával, ako dokáže vypočuť druhých, aký je jeho charakter. Takže na otázku: A ty nechodíš do kostola, odpovedám bez pretvárky: Nie, nechodím. Lebo mám svoju odpoveď. Konám podľa srdiečka, tak ako cítim, že by som mala konať. Nepotrebujem na to bohoslužby v kostole.  

Ale tiež viem, že niektorým ľuďom, hlavne starším, návšteva kostola pomáha, dostať sa medzi ľudí, vidieť sa s farárom, porozprávať sa, povedať o svojich starostiach. Pretože väčšina z nich je sama a tu hľadá útechu vo svojej samote. Plne im rozumiem. Avšak mladí ľudia si musia sami vytvoriť predstavu o tom, čo je správne a čo nie, a ako sa v živote správať aby sme sa nemuseli za seba hanbiť.   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Osud ku mne nebol najštedrejší, ale nevzdávam sa a pokračujem s ním v boji a verím, že raz vyhrám. Že raz i ja pocítim pohladenie štasteny, v akejkoľvek podobe. Takže aj to je moja viera, že verím, že raz sa všetko na dobré obráti.

Že raz sa s osudom skamarátim a budem šťastná :o)

Petra Mazáková

Petra Mazáková

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ako kniha, mam hodne stranok a kto sa ma nauci citat, zisti aka skutocne som. A ze to ma vyhody :oP Zoznam autorových rubrík:  Aj toto je zivotZalezitosti srdcaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu